Het is verstandig om altijd even te bellen, om zeker te zijn dat de auto er staat; 073-6449134 of 06-53467446.

STAAT JOUW DROOMAUTO ER NIET BIJ?

Wij kunnen nagenoeg alle merken auto’s leveren via het officiële dealerkanaal met minimaal 10% korting. Uiteraard behoud je daarbij de fabrieksgarantie.

Rover 200-Serie 200 Vi 1.8 BRM 145pk VVC

Prijs
Verkocht
Financieren
Autorapport
Kopen op afstand
Aankoopkeuring
Merk
Rover
Model
200-Serie
Uitvoering
200 Vi 1.8 BRM 145pk VVC
Kenteken
75-TV-ND
Carrosserie
Hatchback
216.639km
Apk
Ja
Datum eerste toelating
13-04-2000
Bouwjaar
04-2000
Kleur
Groen
Bekleding
Leder Rood
3
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen

Opmerkingen

Rover 200 BRM
Het betreft hier een zeer zeldzame Rover 200 BRM. Hij werd gebouwd in een gelimiteerde oplage van totaal 1.145 stuks, waarvan er 795 met het stuur rechts werden geleverd in het Verenigd Koninkrijk. Slechts 350 exemplaren kregen het stuur links en maakten de oversteek naar Europa. Daarvan belandden er in 1998 totaal een kleine 80 stuks in Nederland.



Historie
De Rover 200 werd in 1994 geïntroduceerd. Dat was tevens het jaar waarin BMW eigenaar werd van The Rover Group. Nieuwe eigenaar BMW was van mening dat Rover een wat jonger publiek moest gaan aanspreken en stelde voor om een 200 te ontwikkelen die was geïnspireerd op de racerij uit de historie van Rover. Ze hadden namelijk bij de Fransen gezien dat het erg positief uitpakte om racegenen van de Formule 1 in een straatauto te verwerken. De kersverse 200 moest eenzelfde imagoboost gaan geven aan Rover als de Clio Williams had gedaan voor Renault.


In plaats van Williams of McLaren, koos Rover voor British Racing Motors (BRM) dat met name in de jaren ’60 en ’70 succesvol was in de Formule 1. De keuze voor dit team was historisch correct en had te maken met het feit dat er al een eerdere samenwerking tussen de merken was geweest. In 1965 bouwden Rover en BRM namelijk samen een auto waarmee ze deelnamen aan de 24-uur van Le Mans. In 1997 werd de 200 BRM aan het grote publiek getoond op de IAA in Frankfurt.


Het exterieur van de 200 BRM viel behoorlijk op met de lakkleur Brooklands Green in combinatie met een oranje grille, die verwijst naar de BRM raceauto’s waarmee Graham Hill en Jackie Stewart talloze Grand Prix overwinningen behaalden.



Techniek en uitvoering
Als basis voor ontwikkeling van de 200 BRM koos Rover voor de reeds beschikbare Rover 200 Vi. Deze sportieve uitvoering was voorzien van de 145pk sterke 1.8-liter K-series motor met variabele kleptiming (VVC). Dezelfde motor werd ook gebruikt in de MG F en Lotus Elise.



Met 145pk lag het vermogen vrij dicht bij de 150pk van de Clio Williams en daarom besloot Rover zich niet te focussen op aanpassingen aan de motor, maar aan de rijdynamiek. Door plaatsing van speciale velgen met lage brede banden, montage van andere veren en schokdempers en aanpassingen aan de wielgeometrie, werden de wegligging en het bochtgedrag verbeterd en het stuurgedrag versneld. Het remsysteem werd gemodificeerd voor een beter gevoel in het rempedaal. Verder kreeg de auto een Torsen-differentieel voor betere tractie bij het uitacceleren van bochten en close-ratio verhoudingen in de versnellingsbak voor een snellere acceleratie.



Rover besloot het niet alleen bij de techniek en wat uiterlijke kenmerken te laten. Het hele interieur werd ook flink aangepakt met leer en aluminium zover het oog rijkt. De pook en alle bedieningsknoppen werden vervangen door aluminium exemplaren. De middentunnel werd zelfs bekleed met leer, zoals je veel zag bij sportwagens uit de jaren '60. Daarmee werd het een prachtige auto die ook van binnen het idee gaf dat je in iets speciaals zat.



Doordat Rover niet alleen voor de techniek, maar ook voor het interieur zulke dure materialen gebruikte, werd de 200 BRM een prijzige auto. Zo prijzig zelfs, dat hij veel duurder werd dan zijn directe concurrenten en daarmee werd het commercieel geen succes.


De 200 BRM werd geïntroduceerd in oktober 1998. Vanwege zijn hoge nieuwprijs duurde het echter tot 2001 voordat alle exemplaren door de dealers waren verkocht.



Dit exemplaar werd pas in 2000 geleverd aan de eerste, Belgische, eigenaar. Op dit moment rijden er in Nederland nog geen 30 BRM's rond. Dat aantal neemt echter snel af. Veel van deze auto’s verkeren namelijk in matige staat, aangezien Engelse auto’s van 20 jaar oud nog steeds gevoelig zijn voor roest.


De koets vertoont wat roest vooraan de achterste wielkasten, maar verder is de carrosserie in goede staat.

Auto wordt geleverd met een nieuwe APK-keuring.

Inruil is mogelijk. Bel 073-6449134 voor meer informatie of een proefrit, of stuur een bericht via WhatsApp op nummer 06-53467446.

  • ABS
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Achterbank in delen neerklapbaar.
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels van binnenuit verstelbaar
  • Buitenspiegels verwarmbaar
Motor
Brandstof
Benzine
Vermogen
107 Kw / 147 Pk
Topsnelheid
205 km/h
Acceleratie
8.3 sec. 100 km/h
190 g/km
Euro klasse
Euro 2
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
4 (1796cc)
Turbo
Nee
Exterieur
Kleur
Groen
3
Gewicht
1035 kg
Wegenbelasting
€ 97.00 - € 108.00 / € 388.00 - € 432.00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
3973 mm x 1688 mm x 1399 mm
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 205/45R16
Bandenmaat
Achter 205/45R16
Wielbasis
2500 mm
Spoorbreedte
Voor 1472 Achter 1466 mm
Aanhanger
Ongeremd 500 kg geremd 1000 kg
Interieur
5
Bekleding
Rood

AUTO IMPORT BEGELEIDING

Een auto in het buitenland kopen.
Duidelijk, snel en goed geregeld.

check Vlotte afhandeling van het complete import-proces.
check Mogelijkheid om mee te rijden naar de Duitse dealer.
check Controle op schadeverleden en verborgen gebreken.
check Laagste BPM garantie

Ontdek Meer

AUTOMAKELAAR

Je auto verkopen zonder vreemde
mensen aan de deur, of advies bij de
aankoop van een nieuwe?

check Presentatie op 13 verschillende sites
check No cure no pay
check Kostenloze fotoshoot
check Bemiddeling bij particulieren aankoop
check Controle op schade en
kilometerstand

Ontdek Meer

EXTRA DIENSTEN

Naast aankoop- en verkoopondersteuning en onze auto import begeleiding verzorgt
Voorwaerts in samenwerking met
partners extra diensten:

check Verzekerd autotransport binnen EU.
check Financial Lease en financieringen.
check Auto poetsen en lak-verzegeling.
check Onderhoud, reparatie en APK.
check BPM tegenbewijs Taxaties.

Ontdek Meer

huisfoto

CONTACT

Voorwaerts
Burg. Roseboomstraat 1
5321VC Hedel

Tel: 073-6449134
Mob: 06-53467446
Email: [email protected]
route